Dobre samopoczucie i zdrowie kobiet: miesięczne postanowienie, aby zadbać o siebie

I właśnie w trosce o swoje zdrowie nie należy odkładać lub pomijać badań lekarskich. Alessandra Bitelli, Woman empowering coach w Intimina, marce zajmującej się zdrowiem i dobrym samopoczuciem kobiet, namawia do zablokowania swojego dziennika od samego początku.

Nowy rok zawsze niesie ze sobą dobre intencje, które bardzo często wiążą się z lepszym dbaniem o siebie. Następnie pojawia się trudność w ich utrzymaniu, zwłaszcza w odniesieniu do takich kwestii jak zdrowie i dobre samopoczucie, które – częściowo z powodu pandemii, w którą byliśmy zaangażowani przez ostatnie dwa lata – zawsze pozostają w cieniu.

Badanie przeprowadzone przez Onda Observatory, według którego zdrowie jest głównym celem w życiu kobiet, dotyka sedna sprawy. Sześćdziesiąt dziewięć procent ankietowanych uważa ją za priorytet, a dwie kobiety na trzy chciałyby zrobić więcej, aby o nią zadbać. Niewątpliwie jest to efekt pewnych kampanii uświadamiających, które zachęcają kobiety do stałej kontroli swojego zdrowia, nawet jeśli nie są w stanie monitorować i planować wszystkich aspektów zdrowia kobiet.

I właśnie w trosce o własne zdrowie nie należy odkładać lub pomijać badań lekarskich. Alessandra Bitelli, Woman empowering coach Intimina, marki zajmującej się zdrowiem i dobrym samopoczuciem kobiet, zaprasza do zablokowania swojego dziennika w dobrym, “podwójnym” celu: badania lekarskiego, po którym nastąpi odpowiednia nagroda dla samej siebie.

“Często zdarza się, że rozmawiam z kobietami, które gonią za czasem, a raczej za czasem, który mogłyby poświęcić sobie, tylko po to, by uświadomić sobie, często zbyt późno, że nie mają już zasobów fizycznych i psychicznych. Wiele kobiet nie stawia własnego samopoczucia na szczycie listy priorytetów, na której często znajduje się również samopoczucie ich bliskich. Mówią, że jest im dobrze, kiedy inni mają się dobrze” – wyjaśnia Bitelli – “ale potem muszą zaakceptować, że zużyli całą swoją energię i wysiłek. leczenie pacjenta jest istotne.

A nagromadzone przez lata zaniedbania pozostawiają po sobie spuściznę, która często jest nieodwracalna lub którą z trudem można przywrócić do stanu pierwotnego. Poniżej podajemy tylko jeden przykład niektórych “prezentów”, które mogą być powtarzane przez cały rok. Jeśli musisz osłodzić sobie pigułkę na badania lekarskie, których w przeciwnym razie byś nie zrobił, zrób to i przede wszystkim zaplanuj: nowe doświadczenia nie czekają.

Kalendarz zdrowia kobiet

Styczeń: w tym miesiącu obchodzony jest Dzień Walki z Rakiem Szyjki Macicy (HPV).

Zrób badanie u ginekologa (wymaz z brodawki, badania krwi i moczu) i zafunduj sobie 3 godziny masażu (tonizującego, relaksującego, drenującego).

Luty: miesiąc Dnia Walki z Marnowaniem Żywności

Skorzystaj z badań u dietetyka (porady, prawidłowa dieta) i podaruj w prezencie 3 godziny kursu wiosłowania.

Marzec: W tym miesiącu obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej.

Wybierz się na przegląd do dentysty, być może połączony z czyszczeniem zębów, i zafunduj sobie 3-godzinny kurs, aby dowiedzieć się więcej o świecie wina, być może odkryjesz w sobie pasję sommeliera.

Kwiecień: miesiąc Dnia Zdrowia Kobiet

Zarezerwuj wizytę kontrolną u fizjoterapeuty i daj sobie 3 godziny na romantyczny wypad.

Maj

Skorzystaj z badań u kosmetyczki i zafunduj sobie 3 godziny rozrywki w teatrze lub kinie.

Czerwiec

Skorzystaj z badań u okulisty (okulary, soczewki kontaktowe) i zafunduj sobie 3 godziny mindfulness lub technik relaksacyjnych

Lipiec

Zarezerwuj wizytę kontrolną u podologa w celu zadbania o swoje stopy i podaruj w prezencie 3 godziny refleksologii stóp

Sierpień

Wizyta kontrolna u chirurga naczyniowego (sprawdź swoje żyły przed wyjazdem) i 3 godziny zakupów z osobistym doradcą podczas wyprzedaży

Skorzystaj z wizyty kontrolnej u kardiologa (badanie serca po wakacjach) i zafunduj sobie 3 godziny na nowo otwartej wystawie.

Październik: również miesiąc profilaktyki raka piersi i Dzień Osteoporozy

Zrób badanie piersi (badanie, USG i mammografia) i zafunduj sobie 3 godziny pilatesu.

Listopad: Również Światowy Dzień Walki z Cukrzycą.

Skorzystaj z badań u ortopedy/osteopaty (w tym MOC) i zafunduj sobie 3 godziny treningu personalnego.

Grudzień

Zrób badanie dermatologiczne (znamiona, plamki, swędzenie, suchość) i zafunduj sobie 3 godziny SPA.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić