Dobrze wykonany projekt logotypu to niezwykle istotna sprawa dla wszystkich firm – ostatecznie ten wizualny element będzie stanowił wizytówkę wśród klientów. Dlatego też zaprojektowanie go należy przekazać profesjonalistom, a jeśli ktoś chce się samemu za to zabrać, to pilnować kilku istotnych zasad.
Po pierwsze logo firmy powinno być możliwie proste i czytelne. Ta prostota ma ogromne znaczenie, bowiem daje wrażenie nowoczesności i profesjonalizmu. Wystarczy zresztą przyglądnąć się logotypom światowych koncernów, aby dostrzec do doskonale. Odpowiednia kreacja logo to także unikanie większej liczby barw.
Zaleca się, aby ich nie było więcej niż trzy, lecz im ich liczba będzie mniejsza tym lepiej. Zbyt duża mieszanka barw nie będzie wyglądać zachęcająco, i przyniesie odwrotny efekt od zamierzonego. Projektanci muszą również zwracać uwagę na czcionkę. Pasować ona powinna do branży, w której działa firma, dużą rolę odgrywają również rozmaite aspekty psychologiczne.
Dużo firm po pewnym czasie działania na rynku decyduje się także na odświeżenie logo. Zabieg taki ma za zadanie tchnienie nowej energii w markę i wskazanie jej drogi rozwoju. Tego typu odświeżenie można przeprowadzić w oparciu o dotychczasowy wygląd, lecz niejednokrotnie wszystko zaczyna się od zera. Biorąc pod uwagę wspomniane aspekty zdecydowanie najlepszą opcją będzie jednak zlecenie takiego projektu agencji marketingowej. Bez problemów taką można znaleźć w sieci, przykładowo wpisując hasło czytaj dalej o logo firmy i sprawdzając uzyskane wyniki.